Integracja sensoryczna SI

Integracja sensoryczna SI W ostatnim czasie coraz więcej dzieci uczęszcza na terapię integracji sensorycznej, czym więc  jest integracja sensoryczna i dla kogo jest przeznaczona terapia SI? Integracją sensoryczną nazywamy prawidłową współpracę wszystkich posiadanych przez nas zmysłów. Dzięki niej możemy bez problemu wykonywać wiele czynności, które wydają nam się proste i automatyczne właśnie dlatego, że nasze […]



czytaj więcej



INTEGRACJA SENSORYCZNA

Integracja sensoryczna W ostatnim czasie coraz więcej dzieci uczęszcza na terapię integracji sensorycznej, czym więc jest integracja sensoryczna i dla kogo jest przeznaczona terapia SI? Integracją sensoryczną nazywamy prawidłową współpracę wszystkich posiadanych przez nas zmysłów. Dzięki niej możemy bez problemu wykonywać wiele czynności, które wydają nam się proste i automatyczne właśnie dlatego, że nasze zmysły […]



czytaj więcej



Diagnoza fizjoterapetyczna dzieci

Dzieci w okresie najintensywniejszego rozwoju zgłaszają często dolegliwości dotyczące układu ruchu. Uskarżają się na bóle kręgosłupa lub kończyn dolnych, które powinny skłonić rodzica do znalezienie przyczyn dyskomfortu dziecka. Częstym powodem bólu pleców i kończyn u dzieci są wady postawy. Są to nieutrwalone zaburzenia krzywizn kręgosłupa oraz symetrycznej pracy kończyn. Niepokój rodziców wzbudza […]



czytaj więcej



TERAPIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA

Terapia psychologiczno – pedagogiczna Terapia psychologiczno – pedagogiczna to specjalistyczna pomoc udzielana dzieciom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu /ryzyko dysleksji, dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia/. Oddziaływania te mają charakter korekcyjno- kompensacyjny. Oznacza to, że ukierunkowane są na usprawnienie zaburzonych funkcji /wzrokowych, słuchowych, kinestetyczno-ruchowych, przestrzennych/, wtedy mówimy o korekcji oraz na wspomaganie funkcji dobrze […]



czytaj więcej



Dysleksja. Ryzyko dysleksji

Dysleksja Nie u wszystkich dzieci rozwój poszczególnych funkcji fizycznych i psychicznych przebiega równomiernie i harmonijnie, tempo rozwoju u różnych dzieci może być odmienne. Przy niejednakowym tempie rozwoju w poszczególnych zakresach mówi się o zakłóceniach jego rytmu. Nierównomierność rozwoju może polegać na rozbieżności między rozwojem fizycznym a psychicznym, a może też dotyczyć tylko poszczególnych sfer rozwoju […]



czytaj więcej



DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Pojęcie i dziedzina znana od lat głównie pedagogom i psychologom, ale wciąż zgłębiana i poddawana badaniom z wykorzystaniem nowych, coraz ciekawszych technik. To, co jest oczywiste dla profesjonalistów, budzi niekiedy niepokój rodziców, którzy słyszą, że ich dziecko powinno przejść badanie w kierunku dojrzałości szkolnej. Pojawia się lęk głównie o to, iż rozwój intelektualny […]



czytaj więcej



Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego CAPD

 Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego CAPD Zaburzenia przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder, APD) są to nieprawidłowości w przetwarzaniu słuchowym na poziomie neuronalnym nie wynikające z zaburzeń funkcji poznawczych i językowych (ASHA, 2005). APD, podobnie jak szumy uszne i zawroty głowy, nie stanowią odrębnej jednostki chorobowej, ale są zespołem objawów, które wynikają z różnego typu zaburzeń […]



czytaj więcej



Grupa wsparcia dla mam małych dzieci

Początki macierzyństwa to przedziwny czas. Czas największych radości i jednocześnie największych wyzwań. Bardzo ważne w tym szczególnym okresie jest poczucie, że mogę podzielić się z kimś swoimi uczuciami, problemami, wątpliwościami, z kimś kto jest w podobnej sytuacji. Zapraszam mamy, które są na początku swojej macierzyńskiej drogi i maja dzieci do 6 miesiąca życia na cykl 10 […]



czytaj więcej



Rozwój mowy dziecka

Podczas rozmów z rodzicami często pada pytanie kiedy tak właściwie powinno się udać do logopedy, aby stwierdzić czy z naszym dzieckiem dzieje się coś niepokojącego. Jeżeli w okresie wczesnego niemowlęctwa rodzice zaobserwują iż dziecko nie unosi główki, nie reaguje na hałas, stukanie, nie gaworzy, nie interesuje się mową i nie rozumie jej, nie chwyta zabawek […]



czytaj więcej



Po co nam stres?

Wyobraźmy sobie dwóch sprinterów. Obaj mają do przebiegnięcia ten sam dystans w określonym czasie. Pierwszy ma świadomość, że gdy wypełni zadanie, czeka go nagroda. Drugi z zawodników został powiadomiony, że jeżeli nie uda mu się zakończyć biegu w określonym czasie, spotka go dotkliwa fizyczna kara. Wyruszyli. Jak Państwo sądzą, z jakimi odczuciami będą biegli obaj […]



czytaj więcej