Przetrwałe odruchy – jak wpływają na rozwój dziecka?

Przetrwałe odruchy – jak wpływają na rozwój dziecka?   Drodzy Rodzice! Z pewnością zauważyliście, że gdy Wasze dziecko było jeszcze niemowlęciem, miało często różne reakcje mimowolne całego ciała. Nazywamy je odruchami pierwotnymi, ponieważ są bardzo prymitywne i występują tylko w pierwszych miesiącach życia. Gdy jednak nie wygasną i  występują u starszych dzieci, nazywane są odruchami […]



czytaj więcej



INTEGRACJA SENSORYCZNA rady dla nauczycieli

INTEGRACJA SENSORYCZNA rady dla nauczycieli Nauczycielu, W ostatnim czasie coraz więcej dzieci uczęszcza na terapię integracji sensorycznej, czym więc  jest integracja sensoryczna i dla kogo jest przeznaczona terapia SI? Integracją sensorycznąnazywamy prawidłową współpracę wszystkich posiadanych przez nas zmysłów. Dzięki niej możemy bez problemu wykonywać wiele czynności, które wydają nam się proste i automatyczne właśnie dlatego, […]



czytaj więcej



INTEGRACJA SENSORYCZNA rady dla rodziców

INTEGRACJA SENSORYCZNA rady dla rodziców Drodzy Rodzice, Jeśli podejrzewacie u swojego dziecka zaburzenia procesów integracji sensorycznej lub słyszycie od nauczyciela w przedszkolu o konieczności wspomagania dziecka terapią SI zacznijcie dokładnie przyglądać się swojemu dziecku,  obserwujcie jakich wrażeń  unika, a jakich poszukuje i potrzebuje. Najlepszym źródłem wiedzy o potrzebach dziecka jest obserwacja jego spontanicznych reakcji, podejmowanych […]



czytaj więcej



Zaburzenia Procesów Integracji Sensorycznej rady dla nauczycieli 5 latków

Zaburzenia Procesów Integracji Sensorycznej rady dla nauczycieli 5 latków Nauczycielu, Obserwując dzieci w grupie zwróć uwagę na takie które nie mogą cieszyć się bogactwem doznań jakie daje świat. Jeśli zauważasz objawy dysfunkcji procesów integracji sensorycznej, poinformuj o swoich spostrzeżeniach rodziców i wspomóż dziecko wysyłając je na diagnozę procesów SI. Ocena procesów integracji sensorycznej i zaplanowana […]



czytaj więcej



ZABURZENIA PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ rady dla rodziców 5 latków

ZABURZENIA PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ rady dla rodziców 5 latków Drodzy Rodzice, U większości dzieci rozwój integracji sensorycznej przebiega prawidłowo i zupełnie naturalnie, podczas codziennych zabaw i innych aktywności. Jeżeli procesy integracji zmysłowej są zaburzone, pojawia się wiele problemów w rozwoju  dziecka. Objawy dysfunkcji integracji sensorycznej mogą być rozpoznawane u dzieci w normie intelektualnej z trudnościami […]



czytaj więcej



TERAPIA ZABURZONYCH PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ rady dla nauczycieli

TERAPIA ZABURZONYCH PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ rady dla nauczycieli Nauczycielu, Jeśli obserwujesz w grupie dzieci z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, poinformuj rodziców o swoich spostrzeżeniach. Zaburzona integracja sensoryczna powoduje specyficzne trudności u dzieci z wysokim IQ. Są to dzieci, które powinny sobie ze wszystkim świetnie radzić, a nie radzą sobie, bo mają problemy, których nikt wcześniej […]



czytaj więcej



TERAPIA ZABURZONYCH PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ rady dla rodziców

TERAPIA ZABURZONYCH PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ rady dla rodziców Rodziców dzieci z zaburzeniami procesów integracji sensorycznej powinno zaniepokoić: Dziwne i niezrozumiałe reakcje na bodźce dotykowe. Dziecko może nie tolerować dotyku, unikać bliskości, gier zespołowych, zabaw grupowych. Obniżona wrażliwość na bodźce dotykowe skutkuje nadmiernym poszukiwaniem tych bodźców i koncentrowaniem się na nich. Dziecko drapie się, pociera, podwija […]



czytaj więcej



ROZWÓJ SENSORYCZNY rady dla nauczycieli 5 latków

ROZWÓJ SENSORYCZNY rady dla nauczycieli 5 latków Nauczycielu, Zmysły służą nam do poznania otaczającego nas świata. To co widzimy, czujemy, czego dotykamy pozwala nam nabierać doświadczeń. Nabieranie ich pozwala nam uczyć się prawidłowo reagować w określonych sytuacjach. Rozwój umiejętności odbierania wrażeń dotykowych, proprioceptywnych, równoważnych oraz wzrokowych, słuchowych, węchowych i smakowych, jest pierwszym etapem dojrzewania sensorycznego. […]



czytaj więcej



ROZWÓJ SENSORYCZNY rady dla rodziców 5 latków

ROZWÓJ SENSORYCZNY rady dla rodziców 5 latków   Drodzy Rodzice, Wszyscy w pewnym momencie uczyliśmy się po kolei podstawowych aktywności ruchowych takich jak: unoszenie głowy, zmiana pozycji ciała, siadanie, przyjmowanie pozycji czworaczej, raczkowanie, wstawanie i chodzenie. Czynności te opanowuje się dzięki rozwojowi zmysłu równowagi i jego integracji z pozostałymi zmysłami. W ciągu pierwszych dwunastu miesięcy […]



czytaj więcej



NADWRAŻLIWOŚĆ SENSORYCZNA rady dla nauczycieli 5 latków

NADWRAŻLIWOŚĆ SENSORYCZNA rady dla nauczycieli 5 latków Nauczycielu! Nadwrażliwość  sensoryczna powoduje różne niepokojące i czasami niezrozumiałe dla otoczenia zachowania dzieci. Nieprawidłowości w zakresie odbierania i przetwarzania bodźców dotykowych mogą skutkować dziwnymi i niezrozumiałymi reakcjami na te bodźce. Dziecko może nie tolerować dotyku, unikać bliskości, gier zespołowych, zabaw grupowych. Obniżona wrażliwość na bodźce dotykowe skutkuje nadmiernym […]



czytaj więcej